Ostatnie miejsca w Biegu Na Babią Górę - BiegiGorskie.pl

Ostatnie miejsca w Biegu Na Babią Górę

Po 13 dniach od rozpoczęcia zapisów limit Biegu Na Babią Górę ustalony ze względu na wymogi Parku jest już prawie na wyczerpaniu. Pierwsza edycja zawodów okazała się strzałem w dziesiątkę. Bieg w tym roku dzięki głosom uczestników podtrzymał podwyższoną kategorię Ligi Biegów Górskich – S.

Na zawodników czeka 10 kilometrowa trasa o niesamowitym jak na Polskie warunki przewyższeniu 1250m (+1185/-65).

Biorąc pod uwagę iż pierwsze 1.800 metrów jest dość płaskie, przewyższenie to wygląda jeszcze bardziej okazale.

Profil-całości3
image-11799

Przypomnijmy, za organizatorami – jak przebiegać będzie trasa zawodów:

Start usytuowany będzie w okolicy ronda w Zawoi Widły w kierunku Markowej.

PREWKI_IMG_8087_fot_Piotr_Markowski
image-11800

Po ok. 1000m przed kapliczką odbijamy w lewo nadal asfaltem w kierunku kościoła. Przed kościołem skręcamy w prawo i szutrowym parkingiem biegniemy w kierunku cmentarza. Żegnamy się z asfaltem….

PREWKI_IMG_7908_fot_Piotr_Markowski
image-11801

Przed cmentarzem skręcamy w prawo i zaraz za nim polną drogą w lewo w kierunku zielonego szlaku pieszego. Wbiegamy do lasu i na zielony szlak. Zielonym szlakiem pniemy się w górę. Szlak odbija w prawo przez łąkę, my dalej do góry przez las. Wypadamy na łąkę z widokiem na Babią. Przy słupie elektrycznym w prawo tak jak oznaczenie szlaku które tutaj akurat jest J. Dobiegamy do lasu i skręcamy w lewo. Biegniemy jego brzegiem.

PREWKI_IMG_7937_fot_Piotr_Markowski
image-11802

Mijamy las i z prawej kolejny widok na Babią. Cały czas polna droga…  kawałek szutru i polnym singlem do góry, znowu na granicy lasu.

PREWKI_IMG_7945_fot_Piotr_Markowski
image-11803

Dobiegamy do czarnego szlaku…  jeżeli już nam się nie chce dalej biec to można zejść czarnym w lewo do Podryzowane  😉  A jak nam się chce to…  czarnym do góry!!!

PREWKI_IMG_7711_fot_Piotr_Markowski
image-11804

Wbiegamy do Parku, wprawo odbija niebieski a my dalej czarnym prosto. Cały czas grzbietem. Czasami lekko w dół ale zdecydowanie więcej pod górę. Szlak szeroki i dobrze utrzymany…   Niebieski odbija w lewo, my dalej na czarno…. Dobiegamy do schroniska Markowe Szczawiny 1200 m n.p.m. Zostało jeszcze 525 – ładna liczba. Czarny zostaje za nami, wbiegamy na czerwony, coraz stromiej, więcej kamieni, mniej sił.

PREWKI_IMG_7647_fot_Piotr_Markowski
image-11805

Wbiegamy na Bronę, wreszcie widoki, skręcamy w lewo i wdrapujemy się na kolejne „przedsmaki”  Diablaka. Ostro w górę po kamieniach i wreszcie widzimy cel…  kupę głazów. To tam czeka na Was Sędzia z bezlitosnym stoperem odmierzającym  sekundy

PREWKI_IMG_7561_fot_Piotr_Markowski
image-11806

W 2012 roku tylko jednemu zawodnikowi, specjaliście od dużych stromizn  – Danielowi Wosikowi udało się zmieścić w czasie poniżej jednej godziny…

Dla porównania na trasie (co prawda o 1,5 km krótszej) uznawanego za jeden z najtrudniejszych biegów w stylu alpejskim – Biegu Na Kasprowy Wierch  sztuka ta udała się w ubiegłym roku aż 21 zawodnikom …

8-540x359
image-11807

Zapowiada się że w tym roku Bieg Na Babią Górę dołączy do elity biegów górskich, na których zapisy kończą się na długo przed zaplanowanym startem – to najlepsza rekomendacja dla imprezy…

Czy także w tym roku organizatorzy staną na wysokości zadania? … Znając ekipę „Chaszczoka” – wydaje się że na pewno.