Relacja z Maratonu Pieszego Przedwiośnie - BiegiGorskie.pl

Relacja z Maratonu Pieszego Przedwiośnie

I kto by pomyślał że wystarczy zaledwie rok by pokazać całej Polsce uroki świętokrzyskich szlaków? A w zasadzie jeden dzień by w pigułce zobaczyć wszystko co mają w sobie Góry Świętokrzyskie.

Maraton Pieszy „Przedwiośnie” jest tego namacalnym przykładem. Kolejna edycja pokazuje, że nie tylko turyści się rozwijają w swoich pasjach, ale i organizatorzy nie zostają w tyle. Przede wszystkim prawie trzykrotne zwiększenie limitu uczestników imprezy pokazało, że o frekwencję nigdy nie będziemy się martwić.

Okazuje się, że nie lada wyzwaniem jest pokonanie trasy 76 km maratonu, ale sukcesem jest rejestracja na imprezę! 190 uczestników zebraliśmy w przeciągu 5 minut. Co oznaczało, że na pewno mieliśmy co robić aż do 1 kwietnia.

Już przed samą imprezą podsycaliśmy atmosferę, pokazując nad czym pracujemy i co już nam się udało zdobyć. Co zdecydowaniem mobilizowało ciekawskich, którzy już trzy dni przed maratonem odbierali swoje pakiety startowe w Decatlonie.

Był to świetny pomysł, z wieloma uczestnikami udało nam się porozmawiać, posłuchać wspólnych osiągnięć, planów i oczywiście oczekiwań od II Maratonu Pieszego „Przedwiośnie”.

Centrum Edukacyjne „Szklany Dom” w Ciekotach 1 kwietnia zostało całkowicie sparaliżowane przez piechurów, turystów i maratończyków. Wszyscy wyczekiwali godziny 5 by choć przez sekundę spotkać się ze wszystkim w jedynym miejscu na wspólnej fotografii.

Już stały atrybut imprezy – tybetański gong – wybił czas startu i jeszcze przez świtem nikogo nie było w Szklanym Domu.

Co i jak było na trasie każdy z uczestników mógłby z osobna opisać swoją relacją. Pewne jest jedno każdy z nich odwiedził 8 punktów kontrolnych i pokonał sam siebie licząc każdy kilometr przebytej trasy. Ciężko było nie wykorzystać specjalnej daty imprezy i prima aprilis czekał też na uczestników.

Punkty kontrolne zaskakiwały, nie tylko dawały schronienie przez promieniami słońca i „ładowały” brzuchy ale z humorem prezentowały swoje atuty.

Był punkt medyczny, gdzie każdy został wnikliwie zbadany prze doktora Z Nadwagą, a skierowanie wypisywała siostra Bezosierdzia. W Kakoninie jak przystało na świętokrzyskie można było spotkać baby jagi, które przyciągały swoją urodą do skosztowania źródlanej wody. Była też już słynna herbatka panoramiksa w wersji letniej i wiele, wiele atrakcji o których wiedzą tylko uczestnicy.

Meta imprezy czekała już na pierwszego piechura od 5 rano i dzięki temu kiedy po 8 godzinach ktoś zaczął zbliżać się do Szklanego Domu wszyscy czekali z napięciem. Fotografowie, grupy kibiców, fanfary i oczywiście gong przywitali pierwszego uczestnika już o godzinie 13.

Dalej przybywali kolejni i kolejni aż do późnych godzin nocnych. Mimo słońca, mimo olbrzymiego trudu każdy z uśmiechem na ustach wbiegał na metę i czekał na zasłużony odpoczynek.

Duże emocje także towarzyszyły gali medalowej drugiego dnia pobytu w Górach Świętokrzyskich, kiedy to każdy uczestnik otrzymał szklany ręcznie wykonany medal, dyplom i pakiet wydawnictw, gadżetów i upominków.

Gala zakończyła się losowaniem wielu atrakcyjnych nagród ufundowanych przez Sponsorów i Partnerów. Wyjątkowym akcentem podkreślającym górski charakter imprezy był wernisaż wystawy Julii Sotkiewicz pod tytułem „O Górze”.

W imprezie wzięło udział 183 uczestników z czego 46 kobiet, a ukończyło 159 maratończyków. W pomoc zaangażowanych było 48osób z Oddziału Świętokrzyskiego PTTK w Kielcach, z Miejsko – Gminnego Centrum Kultury i Turystyki w Bodzentynie oraz z Centrum Edukacyjnego „Szklany Dom w Ciekotach”.

Imprezę wsparli:
Hotel Przedwiośnie – Sponsor generalny
Wodociągi Kieleckie – Sponsor strategiczny
Trakt – Sponsor strategiczny

PARTNERAMI I SPONSORAMI GADŻETÓW, UPOMINKÓW I PUNKTÓW ODŻYWCZYCH BYLI:

Ekobox, Lech-Pol OffRoad Team, Coca Cola, Kropla Beskidu, Polar, Decathlon Kielce, Wydawnictwo Kartograficzne Compass, Warsztat Koszulkowy, E.Leclerc, Rigips Saint – Gobain, Targi Kielce, Hotel Odyssey, Ośrodek Wypoczynkowy Polanika, Zamek Królewski w Chęcinach, Cafe Latarenka, Lukrowe Chaty, Studio Reklamy Neo Media, Lokalna Grupa Działania „Wokół Łysej Góry”, Centrum Tradycji Turystyki i Kultury Gór Świętokrzyskich w Bielinach , Kultury Lokalna Organizacja Turystyczna Partnerstwo Ziemi Świętego Krzyża, Centrum Dziedzictwa Gór Świętokrzyskich w Nowej Słupi, Grupa PCK w Kielcach, Piekarnia Ernest Noga.

PATRONAT MEDIALNY NAD MARATONEM OBJĘLI: portalgorski.pl [1] , biegigorskie.pl [2] , traseo.pl [3] , easymove.com.pl [4] , Górskie Wyrypy, biegologia.pl [5] , chodzezkijami.pl [6] , Świętokrzyskie Travel, Kurier Masłowski , Echo Dnia, TVP 3 Kielce, Radio Kielce.

DO ZOBACZENIA 8 KWIETNIA 2018 NA III MARATONIE PIESZYM PRZEDWIOŚNIE

Napisane przez

Dominik Ząbczyński

Jeszcze nie skomentowany

Dodaj swój komentarz

Wiadomość

*